2010. július 15., csütörtök

Berlin, Berlin


Na ilyen képeket nem nagyon csináltam, mert fényképezés helyett inkább megnéztem a dolgokat, meg amúgy se volt kedvem megcsinálni a látványosságokról a 5 milliomodik ugyanolyan képet.
Szerda délután kihúzták a fogam, csütörtök reggel meg elstoppoltam Berlinbe Csankival. 3 kocsival és 1 kamionnal este fél 12 körül már a berlini reptéren voltunk. Kétszer volt olyan holtpont, mikor olyan benzinkútnál stoppoltunk, ahová fél óránként hajtott be valaki, és már azt tervezgettem, hogy a szomszédos mezőnek melyik részén lenne legjobb aludni, de aztán végül is szerencsénk volt. Még előbb is kiértünk volna, ha a házaspár akik felvettek utoljára nem tévednek el Drezdánál.


Mivel lekéstük az utolsó vonatot Frankfurt Oder-be, ahol aznap éjszaka aludhattunk volna, így már akkor otthonossá tettük a várost, és először pisiltünk egyet a Reichstag előtti parkban, aztán aludtunk is.
Másnap reggel befoglaltunk egy berlini lakást, ahol a lánynak ilyen rengeteg lemeze volt, de nem találtam közötte semmi jót, bár Laci ráakadt egy Beastie Boys-ra.


Nem tudjuk, hogy ez az eredeti fal volt-e, de az tuti, hogy jobban nézett ki, mint ami a Checkpoint Charlie-nál volt.

Én azért jobban tudom használni a fényképezőm:

Ez a kávézó szimpi volt, ezért órákig lógattuk a lábunkat:



Ez mi a fasz? :

Ez egy interaktív múzeum a szocializmus éveiről. Mondjuk meg tudom érteni, hogy inkább erre mennek rá, és nem a nácizmusról csinálnak ilyet, de azért kicsit túlzásnak tűnik usánkát árulni minden sarkon. (Ja, de ha már oroszok, akkor durva, hogy nekik is van ilyen zenekaruk: http://www.myspace.com/manicuremoscow )

Volt egy ilyen punk movement-es szekrény is, de nem volt benne csak egy baba, biztosítótűvel a fülében:

Itt meguntuk a németeket, és átmentünk Lengyelországba, ahol Prixi harmadannyi pénzből támaszkodósra itta magát:

Ebben a kocsmában megnéztük a vb-döntő második félidejét. Közben kinézett engem magának a falu bikája, egy 50 valahány éves ember, akinek ott volt a hasonló korú barátnője is, eléggé szétcsúszott állapotban. Mikor feltette a napszemüvegét, és ammögül kacsintgatott, nehéz volt visszatartani a röhögést, de túlerőben voltak, és féltem h szétvernek.


Elegünk lett már abból, hogy szétfolyunk a betonon, ezért elmentünk pancsizni egyet ehhez a nagyon klassz tóhoz.



Fura, de rajtunk kívül mindenkinek tökéletes volt a teste, mintha fitness-bérlet lett volna a belépő, vagy csak a dagadt németek nem mernek meztelenkedni.


Valamiért olyan szimpi voltam a gyros-osnak, hogy azzal viccelődött, hogy csirkét is tesz a vegetáriánus szendvicsembe (mondjuk nekem mindegy, mert nem vagyok vega), és rajzolt nekem egy kis fejet a kajámra:

Itt épp úgy mentünk Berlinbe, hogy már nem volt hol aludnunk:



Itt meg még nem is sejtettük mik várnak ránk:



Miután eszmét cseréltünk szociológiás dolgokról a parkban, elmentünk sört venni. Az első koccintásnál eltört a sörösüveg alja, és a gatyámtól a hálózsákomon át a cipőmig minden tiszta sör lett. Rögtön lekaptam a nadrágom, és felvettem Csanki hosszú gatyáját, amit egy bokorban véghezvitt pisilés közben sikerült lepisilnem. Nem tudom amúgy, milyen üvegbe rakják a németek a sört, de elég könnyen törik. Az est egyik fénypontja volt, mikor Gergőre rájött a fosás, és hosszú keresgélés után egy kocsma wc-jébe kéredzkedett be, amiről utólag kiderült, hogy egy buzi bár volt. Miután lefeküdtünk a dóm előtti parkban aludni, igazából biztos voltam benne, hogy be fog indulni a locsoló, és így is lett. De azért akkor is, ilyen helyen nem lehet rossz felébredni:

Napfelkelte után együtt sétált egy kis meg egy nagy kutya itt, ami ugye a mániám, kár hogy lemerült a fényképezőm. Szerintem barátok voltak.
Az utolsó napunkon kimentünk Kreuzberg-be, ami állítólag nagy punktanyának számított valamikor. Már a metró állomás is tök más volt, levert vakolat meg plafonból lógó vezetékek. Mintha hirtelen hazaértünk volna keletre. Az utcán vastag rózsaszín csövekben mentek a gázvezetékek. A fő utca egyszeri végigsétálása után arra jutottunk, hogy a punkok átalakultak hippikké. Csak egy Joy Division meg egy Sonic Youth pólót láttam, a művész-foglaltház vagy mi falára meg "Love the People" volt firkálva.
Az út zenei vonatkozása annyi volt, hogy végig a német himnuszt dúdolgattam. A harmadik helyes meccset különben egy aluljáróban láttuk egy gyros-osnál, miután kidobtak a kivetítős kocsmából, mert nem rendeltünk. Kár, hogy senki nem tanította meg a himnusz szövegét, pedig annyira rákattantam.

5 megjegyzés:

  1. max respekt! asszem igy kell mondani

    VálaszTörlés
  2. szerintem az első kép is jó. kár hogy nem látszik tisztán a Pariser Kommün meg a Karl Marx Alle. egyébként meg van nácis múzeum is, ott volt a checkpoint charlies falrészletnél. majd legközelebb megnézzük.

    VálaszTörlés
  3. és nem találom az union town pólómat

    VálaszTörlés
  4. hát ez számodra nagy veszteség, de jó belegondolni, hogy most egy kis termetű berlini csöves union town pólóban rója az utcákat.

    VálaszTörlés