2010. február 1., hétfő

Adverts in the air

Egyre nehezebben viselem már az ilyen időszakokat, mikor másfél hét alatt be kell vágnom a svéd nyelvészetet svédül, úgy hogy kb. egy éve nem használtam a nyelvet, és tudom, hogyha megbukok, akkor kirúgnak az egyetemről. Bár már tudom, hogy semmi nem lehetetlen, mióta sikerült áthúznom a fejem egy fekete garbó nyakán, ami percekig lehetetlennek tűnt, amíg be volt oda szorulva. Szóval most, hogy végre vége, és átmentem, kezdődik minden elölről azzal, hogy nem egész két hónap alatt meg kéne írnom egy szakdolgozatot. Na mikor ekkora a feszültség, akkor van Adverts a levegőben.
A múlt hét végére olyan mértékben korlátozódott a kifejezőképességem, hogy elfelejtettem azt a szót, hogy ultrahang, viszont használtam olyan kifejezéseket, mint például, hogy „ezt skubizd!”. Két 20 tagból álló nyelvészeti kifejezés között pedig azon gondolkoztam, hogy maximum olyan diszkóba lennék hajlandó betenni a lábam, ahol Titus Andronicus szól. Mert az olyan táncolós meg ugrálós, és valahogy olyan modern, mint a 19. század végén élt oklahomai lányoknak a rágógumi. Bár azért valószínű a legmenőbb ruhámat kéne felvennem, és be kéne drogoznom, hogy el tudjak vegyülni egy Titus Andronicus-os közönségben.
Ha lenne egy zenekarom, akkor olyan neve lenne, mint a Someone Still Loves You Boris Yeltsin-nek, csak én sose tudnék kitalálni ilyen jót. Az biztos, hogy nem The ….s lenne. Hanem valami ilyen hosszú és bájos. Sokszor zenekarok neveiből meg lehet mondani, hogy jó zenét játszanak-e. De én például a Someone Still Loves You Boris Yeltsin nevéből nem tudnám megmondani, hogy jó-e. A legegyszerűbb azokat felismerni, amik tutira szarok: hogy játszhatnának jó zenét valakik Stratovarius névvel? Úgy hangzik, mint valami édesvízi finn halfajta. Meg amúgy is, ha valaki ujjatlan pólóban van, és hosszabb a haja, mint nekem, mikor 13 évesen levágattam, az már gyanús. Mármint, ha nem lány. A neve alapján az American Nightmare is lehetne valami dagadt tinédzserekből álló death-metal zenekar, lehetne. Azt már nem tudom, hogy ebből most hogy fogok kikeveredni, mert alapjában véve csak azt szerettem volna leírni, hogy Boris Jetsin-ről tök vicces videók vannak a youtube-on. Azért fura Putyin után megnézni olyanokat, hogy egy tökrészeg ember nők fenekére csapkod.
Letöltöttem egy shoegaze-válogatást, és van egy elméletem arról, hogy Rádi Gabinak is megvan, és emiatt döntött úgy, hogy ő nem szereti a shoegaze-t. Borzasztó volt ez a sok dal egymás után, tisztára frusztrált lettem a végére. És az a baj, hogy volt közte pár jó szám, de már nem emlékszem melyikek voltak, így majd újra meg kell hallgatnom. Az is lehet, hogy több jó szám is volt rajta, sőt még az is, hogy majdnem mind jó volt, de ez így egybefolyva olyan volt, mintha az elfekvőben túl sok morfiumot adagoltak volna az infúziómba. Shoegaze válogatás kazettával senki ne próbáljon meghódítani!

2 megjegyzés:

  1. fú, de érint engem ez a bejegyzés! először: szerintem zenekar nevet másik zenekar dalaiból kell venni. sajnos kortárs (de legalábbis nem elég öreg) zenekartól ellopni ciki (ashamed of my cum kilőve). a bad brains dalcímeit generációk óta nyúlják le (pay to cum kilőve). bár amit most fogok írni, az ellentmond az előbbieknek, de ha már hallgatunk egy olyan zenekart, aminek az a neve, hogy the pains of being pure at heart, akkor miért ne lehetne ez: my heart bleeds the darkest blood (ugye tudod Anna, ez kinek a dala?).
    mot amikor ezt írom, akkor a turkált fucked upos pólóm van rajtam, ami s-es, a hajam pedig alig egy cenit, mert a múlt héten úgy gondoltam ez így jó. erősítem a szabályt, vagy nem hiszel ebben, vagy nem vagyok kivétel?
    shoegaze válogatás meg tényleg szar lehet, de pár shoegaze dal egy fasza válogatáson viszont jó. inkább ilyeneket hallgass!
    (a "híres" C86 válogatást ismered? mert szerintem az is túl tömény - netán arról írtál?)

    VálaszTörlés
  2. tudtam, hogy nem lett volna szabad ilyen külső alapján megbélyegzős dolgot írnom. mondjuk én emlékszem még olyanra, mikor hosszú kiengedett hajjal fényképezkedtél, meg térdig érő ballonkabátot hordtál.
    a dal, amit írtál, úgy lenne jó zenekarnévnek, ha az tök más zenét játszana, mint az eredeti, mert úgy viccesebb.
    nem arról írtam, hanem egy béna torrentről letöltött válogatásról, amit csak azért szedtem le, mert volt rajta Manhattan Love Suicides is.
    és szerintem kevesebb szociológiás könyvet kéne olvasnod.

    VálaszTörlés